06-53461596 contact@carlz.nl


Aangenaam. Ik ben CARL SCHIPPER. Ik denk in creatieve oplossingen. Dat doe ik voor opdrachtgevers en dat doe ik al jaren. Ik zet schijnwerpers op producten, diensten en ideeën. Vanuit mijn ervaring ‘dat een sterk idee en een goed verhaal meer stof doen opwaaien dan ratio en redenering’, verras ik mijn relaties met werk dat altijd méér oplevert. Meer kijkers, meer views, meer kiezers, meer kopers. Meer imago, meer traffic, meer sales, meer.

Ik ben zelfstandig conceptontwikkelaar, copywriter en ondernemend creatief. Met heel veel jaren ervaring in het creatieve domein, draag ik graag bij aan de successen van mooie bedrijven, merken, producten en diensten. Mijn ervaring en intuïtieve werkwijze, leveren vergezichten op die anderen vaak niet zien.

Ik werk graag in opdracht van professionele spelers. Maar vooral graag voor aardige en betrokken mensen. Voor ondernemers die niet pretenderen alles te weten. Voor partners die openstaan voor iets anders en verder kunnen kijken dan hun eigen neus lang is.

Als tekstschrijver en creatief leverde ik mijn bijdrage inmiddels aan méér dan 247 bedrijven. En dagelijks komen daar prachtige namen bij. Van internationale merken tot plaatselijke detaillisten. Van mooie multinationals tot enthousiaste start-ups. U schakelt mij in als u het verschil wilt maken. En dat wilt u.

Wanneer gaan wij elkaar zien?

Bel 06 53 461 596 of mail naar mail@formatieschipper.nl

U WILT GEHOORD EN GEZIEN WORDEN?

De wereld is complex. Prikkels te over. Non-stop-communicatie. Iedereen schreeuwt om aandacht. De vraag is, hoe uw organisatie, uw merk, in die wereld opvalt. Ik maak moeilijke zaken te begrijpen en zakelijke feiten levendig. Ik componeer verhalen en creaties die opvallen in de kakofonie die communicatie heet. Ik prikkel uw doelgroepen en zorg voor aandacht, interesse en waardering. Bouw aan imago’s en zorg voor leven op de vloer. 

Inderdaad: creatieve communicatie is mijn terreinHet vak waarin ik al meer dan 28 jaar actief ben; elke dag met enthousiasme en bevlogenheid en hart voor mijn opdrachtgevers.

Aandacht nodig?

Bel 06 53 461 596 of mail naar mail@formatieschipper.nl

EEN IDEE. EEN CAMPAGNE. ALLES KAN...

CARL SCHIPPER = FORMATIE SCHIPPER. Als totaalregisseur biedt Formatie Schipper u een select team van doorgewinterde professionals in marketingcommunicatie, die  u – onder mijn regie – helpen uw presentatie en prestatie te optimaliseren. Het liefst van A tot Z, maar deelprojecten en ad hoc opdrachten zijn net zo welkom en worden met evenveel enthousiasme door FORMATIE SCHIPPER uitgevoerd.

 Wanneer spreken we af?

Bel 06 53 461 596 of mail naar mail@formatieschipper.nl

OPDRACHTGEVERS ZIJN PARTNERS WAARMEE JE DE TOEKOMST DEELT

FORMATIE SCHIPPER werkt(e) samen met interessante klanten. Interessant in de zin van omvang, merkbekendheid én qua uitdaging. Opdrachtgevers en partners zijn o.a.: Hyundai, The Frozen Butcher, Jaguar/Landrover, ANWB, Bilderberg Groep, Candlelight Radio, DSB Bank, Bayer, Cargill, Bruynzeel, NForza, Bisley, Virbac, Golf Management Group, AT&T Philips, Douglas, Bomencentrum Nederland, Jeep, Crematorium Duin- en Bollenstreek, B&F Casting, Lundia, Eiffel, Velux, Zwagerman Hijskranen, Amrath Hotels, PostNL, Prenatal, Bickery Food, Visa Card, Cafébar, Kasteelheer Groep, Frans Schobbers Psycholoog, Zilveren Kruis Achmea, Hans Timmermans Fotografie, ECI, Bruna, Specsavers, Gemeente Heerhugowaard, Vianen Kozijnen, Dixi Sanitary Services, Goyer Golf & Country Club, Jupiler, Miele, 100%NL, Volvo Buitenweg, Oase, Warsteiner, Horex, RAI, Biofreeze, A Man’s World, Prominent, Dextro Energy, Intersport, Ola-Iglo, Koninklijke Nederlandse Munt, Mercedes-Benz Bedrijfswagens, Buro Buiten, Rabobank, Kwekkeboom, OK Betalen, Remia, Regardz, Eneco en veel anderen.

Partner worden?

Bel 06 53 461 596 of mail naar mail@formatieschipper.nl

Funshoppen. Ik krijg er nooit genoeg van.

Als creatief communicatie-adviseur kom ik bij veel winkeliers over de vloer. Winkeliers van diverse pluimage. Kleine en hele grote. Zij vragen mij een kijkje in hun winkel te nemen en vervolgens met nieuwe, creatieve ideeën te komen. Die ideeën kunnen betrekking...

Lees meer

Er was eens een mannetje…

  Ideeën hebben. Ken je dat? Dat je op je fiets, in de auto, onder de douche, op het station...'t geeft niet waar, een inval krijgt. Zomaar. Aus Blaue hinein. Als een donderslag bij heldere hemel. Pats, daar is-ie: een idee dat je niet meer loslaat. Een idee voor...

Lees meer

Geestelijk Knuffelen. Wanneer doe jij het?

Het is wetenschappelijk bewezen dat knuffelen een positieve invloed heeft op onze gezondheid. Als je iemand een welgemeende omhelzing of oprechte aai over de bol geeft, maken zowel jouw hersenen als die van de ontvanger de stofjes dopamine en endorfine aan. Deze...

Lees meer

GEWOON OUD!

Zoals het bij de bakker op de hoek is, zo is het ook in het echte leven. Wat van gisteren is, bestempelen wij al snel als Oud. O, wil je Nieuw? Nee, Nieuw komt morgen! Nieuw is populair. Bij ons allemaal. Nieuw is een toverwoord. Nieuw is beter. Lekkerder, Gezonder,...

Lees meer

THAT’S THE SPIRIT!

Elke ondernemer die groeit heeft ze nodig: medewerkers. En als je ze nodig hebt, dan heb je als werkgever natuurlijk het liefst medewerkers die goed en bedreven zijn in hun vak. Medewerkers die weten wat ze te doen staat. Ervaren mensen, zeg maar. ‘Ervaren’, vreemd...

Lees meer

ALLE BONBON-BALLEN VERZAMELEN!

De bonbon-ballen van De Nederlandse Bal Collectie slaan aan in Nederland. De Haagse, De Gooische, De Rotterdamse bal...ze blijken allemaal in een behoefte te voorzien. Er zijn nu al acht exclusieve streek- en stadsbonbons waaruit je als chocoladeliefhebber kunt...

Lees meer

HET ELEMENT VAN NIEUWHEID.

Onderzoek toont aan dat veel managers weinig openstaan voor echte vernieuwing. Onbekend maakt immers onbemind. In dat licht is het des te vreemder, dat diezelfde managers hun (externe) adviseurs aansturen met briefings waarin 'out-of-the-box' denken en doen ten...

Lees meer

DENK ANDERS.

Er was eens een pizzabakker in Rome, die plaatste een reclamebord buiten op de stoep voor zijn pizzeria. Op dat bord had hij met grote vette letters in schoolbordkrijt geschreven: PIZZA'S € 6,00! Zijn buurman, die ook pizzabakker was, zag dat bord en dacht ‘dat gaat...

Lees meer

DE ACCEPTATIE VAN GEURMARKETING.

Artikel/interview ShopperMarketing: De invloed van sensorische impulsen staat minstens twee decennia op de agenda van winkelvloermarketeers. Nadat de discipline grote stappen heeft gemaakt in de V.S. maakt ook de terughoudendheid in Nederland plaats voor meer...

Lees meer