06-53461596 contact@carlz.nl
Funshoppen. Ik krijg er nooit genoeg van.

Funshoppen. Ik krijg er nooit genoeg van.

Als creatief communicatie-adviseur kom ik bij veel winkeliers over de vloer. Winkeliers van diverse pluimage. Kleine en hele grote. Zij vragen mij een kijkje in hun winkel te nemen en vervolgens met nieuwe, creatieve ideeën te komen. Die ideeën kunnen betrekking...

Lees meer
Er was eens een mannetje…

Er was eens een mannetje…

  Ideeën hebben. Ken je dat? Dat je op je fiets, in de auto, onder de douche, op het station...'t geeft niet waar, een inval krijgt. Zomaar. Aus Blaue hinein. Als een donderslag bij heldere hemel. Pats, daar is-ie: een idee dat je niet meer loslaat. Een idee voor...

Lees meer
Geestelijk Knuffelen. Wanneer doe jij het?

Geestelijk Knuffelen. Wanneer doe jij het?

Het is wetenschappelijk bewezen dat knuffelen een positieve invloed heeft op onze gezondheid. Als je iemand een welgemeende omhelzing of oprechte aai over de bol geeft, maken zowel jouw hersenen als die van de ontvanger de stofjes dopamine en endorfine aan. Deze...

Lees meer
GEWOON OUD!

GEWOON OUD!

Zoals het bij de bakker op de hoek is, zo is het ook in het echte leven. Wat van gisteren is, bestempelen wij al snel als Oud. O, wil je Nieuw? Nee, Nieuw komt morgen! Nieuw is populair. Bij ons allemaal. Nieuw is een toverwoord. Nieuw is beter. Lekkerder, Gezonder,...

Lees meer
THAT’S THE SPIRIT!

THAT’S THE SPIRIT!

Elke ondernemer die groeit heeft ze nodig: medewerkers. En als je ze nodig hebt, dan heb je als werkgever natuurlijk het liefst medewerkers die goed en bedreven zijn in hun vak. Medewerkers die weten wat ze te doen staat. Ervaren mensen, zeg maar. ‘Ervaren’, vreemd...

Lees meer
ALLE BONBON-BALLEN VERZAMELEN!

ALLE BONBON-BALLEN VERZAMELEN!

De bonbon-ballen van De Nederlandse Bal Collectie slaan aan in Nederland. De Haagse, De Gooische, De Rotterdamse bal...ze blijken allemaal in een behoefte te voorzien. Er zijn nu al acht exclusieve streek- en stadsbonbons waaruit je als chocoladeliefhebber kunt...

Lees meer
HET ELEMENT VAN NIEUWHEID.

HET ELEMENT VAN NIEUWHEID.

Onderzoek toont aan dat veel managers weinig openstaan voor echte vernieuwing. Onbekend maakt immers onbemind. In dat licht is het des te vreemder, dat diezelfde managers hun (externe) adviseurs aansturen met briefings waarin 'out-of-the-box' denken en doen ten...

Lees meer
DENK ANDERS.

DENK ANDERS.

Er was eens een pizzabakker in Rome, die plaatste een reclamebord buiten op de stoep voor zijn pizzeria. Op dat bord had hij met grote vette letters in schoolbordkrijt geschreven: PIZZA'S € 6,00! Zijn buurman, die ook pizzabakker was, zag dat bord en dacht ‘dat gaat...

Lees meer
DE ACCEPTATIE VAN GEURMARKETING.

DE ACCEPTATIE VAN GEURMARKETING.

Artikel/interview ShopperMarketing: De invloed van sensorische impulsen staat minstens twee decennia op de agenda van winkelvloermarketeers. Nadat de discipline grote stappen heeft gemaakt in de V.S. maakt ook de terughoudendheid in Nederland plaats voor meer...

Lees meer